Ny rektor till Rävemåla Friskola

Vi har nu välkomnat vår nya rektor Annika Turesson till Rävemåla Friskola. Annika har tidigare arbetat i Sölvesborgs kommun och är utbildad rektor och specialpedagog. Nedan kommer en hälsning från Annika.

Jag har nu arbetat här i drygt två veckor. Det har varit en stor omställning för mig men till det bättre. Jag har blivit så fint bemött av engagerad och kunnig personal. Rävemåla Friskola står verkligen för de tre ledorden lärande, gemenskap och hälsa. Föräldrar jag möter är välkomnande, stannar och hälsar, och delar med sig av hur bra Rävemåla är för dem, för bygden och framför allt för deras barn. Så roligt att höra! De allra bästa kom igår – eleverna. Vilka härliga, nyfikna och välkomnade elever det finns på skolan. Jag förstår verkligen att elever väljer Rävemåla Friskola. Här finns det som jag som rektor vill stå för. Personal som brinner för sitt uppdrag, föräldrar som finns där och stöttar, elever som är trevliga, hjälpsamma och vetgiriga och därtill en hel bygd som står bakom skolan och vill att den ska finnas och utvecklas.

Med Vänliga Hälsningar Annika